Werken vanuit je eigen woning, wie wilt dat nou niet? Vooral als je moeder bent kan dat erg handig zijn. Eerst de kinderen naar de dagopvang brengen en dan knallen! Een van de jobs die je vanuit thuis kunt doen is aan de slag gaan als (tele)marketeer.
De definitie van een marketeer is eigenlijk heel simpel te bepalen. Marketeers verkopen producten of diensten. Echter, het gaat dan niet om de werkelijke verkoop van een product of dienst maar om alle handelingen die vooraf gaan aan dat daadwerkelijke verkoop proces. De basis van de marketeers ligt in het herkennen van de wensen van de consument. De marketeers zijn psychologen, sociologen en economen in een. Bovendien zijn ze goed in staat om statistische analyses te maken waardoor ze beter in staat zijn om een product aan de man te brengen.
Marketeers en marketing
De wijze waarop een product wordt gepromoot is een proces waar intensief over na wordt gedacht. Marketing is niet voor niets een professioneel vakgebied dat onderhevig is aan allerlei veranderingen. Juist dat inspelen op veranderingen bepaalt of marketeers succes hebben of niet. Marketing betekent in simpele bewoordingen zoiets als het onder de aandacht brengen van een product of van een dienst. De potentiële afnemer dient te weten dat dit product of die dienst bestaat en bovendien moet de consument weten waar hij of zij dat product of die dienst kan verkrijgen.
De marketingmix voor de marketeers
In de marketing en dus direct ook voor de marketeers wordt veelal uitgegaan van de marketingmix. De marketingmix is een combinatie van factoren die bepalend kunnen zijn voor het succes van een product of van een dienst. In de wereld van de marketeers spelen de zogenaamde 4 P’s een belangrijke rol. Met die 4 P’s worden de prijs, het product, de promotie en de plaats bedoeld. Deze 4 elementen spelen een rol bij de verkoop van een product of dienst. De marketeers weten precies hoe ze deze 4 elementen moeten inzetten om een product of dienst succesvol te laten zijn. Natuurlijk zijn er in de loop van de jaren, zeker sinds de jaren 80 van de vorige eeuw, aanpassingen gedaan aan deze marketingmix.
Tegenwoordig zijn er een aantal elementen, P’s dus, toegevoegd aan de marketingmix zoals de P’s voor personeel, packaging en parkeren.
Marketeer inhuren
Om voor je bedrijf de juiste marketingmix te vinden is het een wijs besluit om een marketeer in te schakelen. Door het inhuren van een marketeer bereik je dat de introductie van een nieuw product of een nieuwe dienst succesvoller wordt. De inbreng van de marketeer die je hebt ingehuurd zal je introductie werkelijk tot een succes maken.
Marketeers inhuren voor campagnes
Een campagnes is niet meer of minder dan het proces om een product of dienst in de markt te zetten. Het doel is om de potentiële afnemer kennis te laten maken met het product of de dienst waardoor de prikkel ontstaat bij die consument om het product aan te schaffen. Maar er komt heel veel kijken bij dat proces. Een voorbeeld is de inzet van online marketing. De online marketeers zorgen er voor dat je product of dienst bovenaan komt te staan bij de zoekresultaten bij zoekmachines. Want hoe hoger je eigen website in de ranking staat bij het zoeken op bepaalde trefwoorden die met jouw product of dienst te maken hebben, des te groter is de kans dat de potentiële afnemers op jouw site klikken.
De adviezen van de marketeers
Door het inhuren van een marketeer zul je eerder resultaat zien bij je reclame campagne. Het voordeel van het inhuren is dat je de marketeer alleen inzet wanneer je werkelijk een campagne op touw wilt zetten. Er zijn veel professionele marketeers die je goed kunnen helpen bij een campagne. Het is dan ook zeer raadzaam om die expertise in te zetten om je product of dienst te promoten. Met de adviezen en de inbreng van de marketeer heb je veel meer kans op succes dan wanneer je alles maar op je af laat komen. Het inhuren van marketeers zal zeker zijn vruchten afwerpen en de kans op een succesvolle campagne vergroten.